Periodinė apklausa yra vienas iš geriausių ir greičiausių būdų sužinoti kaip iš tikro lankytojai naudojasi Jūsų tinklapiu ir kaip jį vertina. Šios apklausos daugumoje privačių įmonių yra savaime suprantamas įrankis, kuris padeda užtikrinti aukštą paslaugų ir produktų kokybę bei padeda apsispręsti kokius pakeitimus reikia įgyvendinti norint neatsilikti nuo augančių lankytojų poreikių. Nors šis įrankis yra puikus pagalbininkas, panašu, kad švietimo įstaigose jis vis dar yra retai naudojamas. Rašant šį straipsnį nei viename mokyklos tinklapyje neradome galimybės užpildyti apklausą.
Tikriausia dažnas pasiteisinimas šio įrankio nenaudojimui būtų tai, kad švietimo įstaigos yra suvaržytos griežtų tvarkų ir biudžeto, net gavus informaciją iš mokinių, mokytojų bei tėvų įstaiga neturėtų galimybių kažką pakeisti. Bet drastiški sprendimai ne visados yra būtini, kartais užtenka į problemą pažvelgti kūrybiškai. Įdomi istorija šiai minčiai pavaizduoti buvo klausimas iškeltas Jungtinės Karalystės traukinių operatorių. Klausimas paprastas, kaip padidinti keleivių pasitenkinimą kelionėmis? Viena iš didžiausių problemų buvo tai, kad tam tikros kelionės užtrukdavo labai ilgai, tai keleivius vargindavo ir didindavo jų nepasitenkinimą kelione. Vienas siūlytas sprendimas buvo gerinti infrastruktūrą, investuoti milijardinę sumą, iš pamatų pakeisti infrastruktūrą ir sutrumpinti kelionės laiką 30-40%. Atrodytų idėja logiška ir kitaip sutrumpinti kelionės laiko nepavyks, bet esminis klausimas buvo ne kaip patrumpinti kelionės laiką, o kaip padidinti pasitenkinimą. Taigi, žymiai paprastesnis ir pigesnis sprendimas buvo pasiūlytas, kuris ir iki šiol sėkmingai naudojamas – nemokamas Wi-Fi traukiniuose. Atrodytų, kad šis sprendimas neturėtų išspręsti esamos problemos, bet žmonėms suteikiant nemokamą prieigą prie interneto jų laiko suvokimas pasikeičia ir kelios papildomos valandos traukinyje nebeprailgsta.
Kitas mėgstamas pasiteisinimas yra laiko stoka. Mokytojai ar mokymo įstaigos administracija gali teisintis jog kurti apklausą, ją spausdinti, dalinti mokytojams, mokiniams ir jų tėvams ir dar rankiniu būdu apdoroti užpildytas apklausas yra per didelė prabanga mokymo įstaigai, bet žinoma yra būdas ir šią problemą išspręsti – elektroninės apklausos. Elektroninės apklausos yra paprastas ir greitas būdas gauti atgalinį ryšį apie įstaigos tinklapį iš mokytojų ir mokinių. Naudojant elektroninę apklausą nebereikia gaišti laiko apklausą formatuojant, spausdinant ar rankiniu būdu apdorojant rezultatus. Elektroninė apklausa jau turi integruotą klausimyno šabloną, ją galima talpinti mokyklos tinklapyje, o rezultatų ataskaitą matyti gyvai neįdedant jokio rankinio darbo.
Nuo ko pradėti?
Puikus ir nemokamas įrankis pradėti kurti apklausas yra Google Forms. Šis įrankis yra sukurtas nepamirštant, kad apklausos formą sukurti turi būti paprasta ir ja pasidalinti lengva su apklausos dalyviais. Sukurti Google formą tikrai nereikia būti IT specialistu, turint bendrą supratimą kaip dirbti su kompiuteriu tikrai galima paruošti apklausą, kuri Jums suteiks daug naudingos informacijos. Paruoštą apklausą galima lengvai išsiųsti el. paštu, pasidalinti apklausos nuoroda ar patalpinti apklausą mokyklos tinklapyje.
Nors elektroninę apklausą yra tikrai lengviau sukurti ir išplatinti iškyla kita problema - kaip užtikrinti, kad pakankamas kiekis žmonių ją užpildys? Paskatinti užpildyti elektroninę apklausos versiją yra žymiai sudėtingiau negu gauti užpildytą popierinę anketą, ypač mokymo įstaigos aplinkoje. Respondentas nejaučia didelės atsakomybės užpildyti elektroninę apklausą, kadangi ji nėra jam prieš akis ir žmogus gyvai nelaukia kol ji bus užpildyta. Todėl svarbu iškomunikuoti apklausos reikšmę. Reikia pabrėžti, kad apklausa yra svarbi, ji gali teigiamai paveikti respondentų aplinką, sutaupyti respondentų laiką ateityje, respondentai turi pasinaudoti šiuo šansu išreikšti savo nuomonę įstaigos tinklapio atžvilgiu. Be to reikia nepamiršti, kad esame išlepinti technologijų, nebeturime kantrybės ilgai laukti, skaityti ar ko ieškoti. Todėl nepamirškite anketą padaryti kuo paprasčiau prieinamą ir klausti trumpų, esminių klausimų per daug neišsiplečiant.
Apklausos yra labai galingas ir naudingas įrankis padedantis pamatyti kaip lankytojai iš tikro elgiasi Jūsų interneto svetainėje ir kaip ją vertina. Jeigu turite senesnę interneto svetainę pasinaudokite apklausa įsivertinti ką būtų galima patobulinti prieš ją keičiant, gal lankytojai nori matyti visai kitokius pakeitimus, negu Jūs buvote nusimatę. Nepraleiskite progos naudotis apklausomis ypač, kai jas kurti yra taip paprasta.