Naudinga
Technologijos mąstyti nemoko - jos padeda jau mąstantiems

Interviu publikuotas Lrytas.lt. kur Webas.lt dalyvauja socialiniame projekte Mokykla 2.O. Išsakėme savo mintis mokyklų draugysčių su technologijomis klausimais ir žinoma pranešėme apie savo sukurtą interneto sprendimą mokykloms.

"Bendraukime" redakcija 2012-10-05 08:51

Naujosios technologijos turi turėti aiškų tikslą, o mokyklų modernėjimas neturi vykti dėl paties modernėjimo. Tuo įsitikinęs Lietuvos mokyklų interneto svetainių tendencijas analizuojantis ir jas kuriantis kompanijos „Webas.lt“ marketingo vadovas Eimantas Gardauskas.

Kokia jūsų nuomonė apie informacinių technologijų naujoves mokyklose?

- Yra labai gerų pavyzdžių, kai tos technologijos sprendžia realią problemą, bet yra ir tokių atvejų, kai modernėjimas vyksta dėl paties modernėjimo. Šaunu, kai modernios technologijos skatina lankyti pamokas, elektroniniai dienynai leidžia fiksuoti, analizuoti, papasakoti visą su mokymo proceso rezultatais susijusią informaciją.

Neapsiimsiu spręsti, teisinga duoti mokyklinukui planšetinį kompiuterį vietoj knygos ar ne, bet asmeniškai pirmiausia mokyčiau susirasti informaciją savo užrašuose, bibliotekoje, naudojantis priemonėmis, kurios skatina mąstyti. Technologijos mąstyti nemoko, jos padeda jau mąstantiems.

- Tai sakote, kad mokyklose persistengta su technologijomis?

- Abejoju efektyvumu, nauda bei kitais parametrais, kuriais IT vertintų bet kokios įmonės vadovas. Mano nuomone, diegiamos technologijos turi spręsti konkrečią problemą, turėti aiškų tikslą ir neturi kainuoti tiek, kad už jų panaudojimą reikėtų atiduoti paskutines kelnes.

- Jūsų vykdoma veikla susijusi su informacijos pateikimu internete. Kaip atsitiko, kad ėmėtės analizuoti mokyklų interneto svetaines?

- Analizės prireikė dėl poreikio, o šis atsirado labai natūraliai. Jau dešimtmetis kaip baigiau mokyklą, bet noras domėtis tuo, kas joje vyksta, nedingo. Vis užeidavau į savo buvusios gimnazijos interneto svetainę, tačiau ji ne tik atsiliko nuo esamų interneto svetainių kūrimo standartų, bet ir labai šykštėjo informacijos. Trūkus kantrybei, parašiau įstaigos vadovui ir pasisiūliau padėti spręsti šią problemą.

- O kodėl jūs tai įvardinote kaip problemą? Gal mokykloms tiesiog to nereikia.

- Mokyklas rūpintis savo interneto erdve įpareigoja Lietuvos Respublikos įstatymas, kuriame surašytos instrukcijos apie tai, kas jose turėtų būti pateikta ir kaip. Toks įstatymas galioja visoms valstybės ir savivaldybių įstaigoms.

Mokyklos nepakankamai gerai išnaudoja savo reprezentacines svetaines kaip mokyklos bendruomenių informacinę, švietimo, saviugdos bei saviraiškos priemonę. Turinio techniniu, o dažnai ir kūrybiniu procesu užsiima vienas žmogus – informatikos mokytojas. Vizualiniai bei techniniai sprendimai, nemenkinant nė vieno informacinių technologijų mokytojo įdėtų pastangų, dažnai atsilieka nuo tendencijų, dėl to yra nepatrauklūs, nepatogūs ir neatlieka savo funkcijų.

- O kaip galėtų, turėtų būti?

- Dar nėra susiformavusi praktika, o konkurencija tarp mokyklų dar tik prasideda. Turėtų būti siekiama naudotis vienu ar keliais profesionalų sukurtų mokyklos interneto svetainių modeliais.. Šie būtų tinkamai prižiūrimi, tęstiniai ir galėtų atitinkamai keistis su laiku besikeičiančiais mokymo įstaigos poreikiais. Mokyklos konkuruotų savo kuriamu turiniu, o ne techninio sprendimo įgyvendinimu.

Mūsų, „Webas.lt“ komandos misija - padėti visoms Lietuvos mokykloms, nepriklausomai nuo jų dydžio. Technine jos dalimi rūpinsis profesionalai, o turinį kurs visa mokymo įstaigos bendruomenė. Oficiali mokyklos interneto svetainė taps ne formalumas, o reprezentatyvūs vartai į turiningą mokyklos bendruomenės gyvenimą.


Foto iš: Pexels.com

  • Ar ši informacija naudinga?